Hello popover Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet...

* common.systemMessage *

Rendben

Mégsem

 

Segítség, közel akarnak kerülni hozzám! – 5 tipp, hogy legyőzd a félelmeid!

Segítség, közel akarnak kerülni hozzám! – 5 tipp, hogy legyőzd a félelmeid!

Írta: VagyokNeked Blog, Dátum: 2017-11-21 13:28:50, Rovat: Társkeresés Címkék: érzelmek, lelki trauma, párkapcsolat, újrakezdés

A szerencsésebbeknek talán soha nem okozott maradandó frusztrációt egy szakítás, és a kezdeti fájdalom leküzdése után újra teljes emberként álltak egy kapcsolat elé. Sokan azonban életük során többször is belefutnak olyan kapcsolatokba, és szakításokba, ami után hosszú távon nem tudják feldolgozni a velük történteket. Ez a frusztráció sokkal erősebb, ha egyik pillanatról a másikra velünk szakítanak, hiszen sokszor a végsőkig reménykedünk, hogy érzéseink viszonzásra találnak. Ilyenkor kialakul egy ösztönös védekezés, és tudat alatt utasítunk el egy lehetséges kapcsolatot. Cikkünkben összeszedtünk pár tippet a sikeres újrakezdéshez.

Segítség, közel akarnak kerülni hozzám! – 5 tipp, hogy legyőzd a félelmeid!

1. Nem a mi hibánk

A szakításkor egyből magunkat kezdjük okolni, hogy talán türelmetlenek voltunk bizonyos helyzetekben, vagy túl ragaszkodóak. Sokszor biztosak vagyunk benne, hogy mi rontottunk el valamit, amiért a társunk úgy döntött továbblép. Tisztázzuk a helyzetet magunkban, hogy ez nem a mi hibánk volt, hanem közösen nem sikerült fenntartani az érzéseket.

2. Érzelmek visszanyerése

Az érzéseink visszautasítása komoly lelki traumához vezethet. Ha már sikerült magunkat meggyőzni, hogy velünk minden rendben van, csak a másiknak nem ránk volt szüksége, tegyük ugyanezt az érzéseinkkel is. Ha sem mi, sem az általunk nyújtott érzések nem kellettek, lesz valaki más, aki értékelni fogja mindezt. Őrizzük meg az érzéseinket olyannak, aki viszonozni tudja.

3. Ki a gödörből

Sok módja van annak, hogyan dolgozzuk fel az imént felsorolt traumákat. Van, akinek könnyen megy, a barátai és a család segít neki a felépülésben, valamint új hobbi és az érdeklődési kör szélesítésével fejleszti a személyiségét. Ha hosszú hónapokig is eltart egy lelki sérülés feldolgozása, néha érdemes szakemberhez fordulni, mint például pszichodráma, önismereti tesztek, vagy pszichológiai és orvosi segítség.

4. Nyitottság

Eljön az a pillanat, mikor nagyon szeretnénk már újra szeretve lenni és viszont szeretni. Megpróbálunk ismerkedni online vagy személyesen, de mégis találunk kifogást, hogy miért nem esünk szerelembe valaki iránt. Néha irreális, néha valós kifogásokat találunk, de egy idő után világosság válik, hogy a tudatalattink védekező mechanizmusa indult be. Ha tudatosítjuk magunkban a vágyaink és félelmeink belső konfrontációját, az önismereti tudásunkkal felvértezve sikerül majd leküzdeni ezeket.

5. Új remény

Az ötödik pontnak nem sok köze van a Star Wars hasonló alcímű fejezetéhez, de attól még alkalmazhatjuk. A személyiségünk fejlődése folyamatos, és a tapasztalatok segítenek minket saját magunk felfedezésében. A múltbeli sérelmek pozitív feldolgozásával kiforrottabbak és magabiztosabbak leszünk, ami után újra bátran ismerkedhetünk és vághatunk bele a következő kapcsolatba.