Hello popover Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet...

* common.systemMessage *

Rendben

Mégsem

 

Ez a 7 tipp segít továbblépni a szakításon | VagyokNeked Blog

Ez a 7 tipp segít továbblépni a szakításon

Írta: VagyokNeked Blog, Dátum: 2019-07-19 12:28:57, Rovat: Társkeresés Címkék: fájdalom, párkapcsolat, párkapcsolati problémák, szakítás, újrakezdés

Egy kapcsolat végén - bárki is kezdeményezte a szakítást – a gyász és a fájdalom elementáris erővel fut végig a lelken, és olyan pusztítással söpör el minden józan gondolatot, mint egy tornádó. Hiába fogjuk fel, hogy vége, hogy menni kell tovább, egyszerűen képtelenség a trauma feldolgozása nélkül továbblépni, pláne ha történetesen elszenvedői és nem kezdeményezői vagyunk a szakításnak. Az alábbiakban összegyűjtöttünk pár tippet, hogyan kezdjünk neki a drámai érzések lecsillapításának.

Ez a 7 tipp segít továbblépni a szakításon

1. Ne hibáztasd magad

Úgy érzed elrontottál valamit, nem adtál bele mindent, nem viselkedtél jól, és összességében nem vagy elég jó? Csak azért hibáztathatod magad, ha ilyen gondolatmenettel próbálod megfejteni a kapcsolat végét. Hibái mindenkinek vannak, a kapcsolatot pedig ezek elfogadása tartja össze. Ha ezt nem tudjátok összeegyeztetni, attól még mindketten értékes emberek vagytok.

2. Szeretteiddel töltsd az időt

A barátok és a család segítségével könnyebben átvészelhető ez a fájdalmas időszak. Néha már az is elég, ha van kinek kibeszélni az érzéseket, és lehet sírni meg dühöngeni. Ne fogd vissza magad, és ne fojtsd el az indulataid. Minden egyes beszélgetés segít tisztábban látni a képet, és egyúttal rengeteg tehertől is megszabadít.

3. Ne fojtsd el a fájdalmat

Próbálod magad erősnek mutatni, mert nem bírod elviselni, hogy mások gyengének és törékenynek lássanak? Helytelen! A legrosszabb szakítós taktika, ha úgy teszel, mintha mi sem történt volna. Igenis attól leszel még bátrabb, ha ki mered mutatni, hogy vannak érzéseid. Mindemellett az elnyomott érzések számos pszichoszomatikus betegséghez vezetnek, tehát a testi épséged veszélyezteted az elfojtással. Ha belegondolsz, sokkal jobb nyíltan feldolgozni a szakítást, mint havonta másfél órát várakozni a háziorvosi rendelőben.

4. Foglald el magad

Ennek egy külön cikket is szentelünk majd egyszer, hiszen a szakítás utáni gyötrődés szinte felemészti a gondolatokat, és sokaknak fogalma sincs milyen tevékenység enyhítené a fájdalmat. A kedvtelenség, energiahiány könnyen sodor az alkohol és egyéb könnyelmű figyelemelterelés felé. Helyette érdemes inkább visszaemlékezni, hogy milyen tevékenységek okoztak örömet a szakítás előtt, illetve milyen új dolgokat próbálnál ki szívesen.

5. Sportolj

Talán már unásig vagy a sok életmód tippel, vagy egyébként is aktívan sportolsz, de ettől függetlenül a sportolást nem lehet kihagyni egy ilyen listából. A rendszeres testmozgás egyrészt eltereli a gondolataid, másrészt lefáraszt, így nem sírva forogsz az ágyban éjszaka, hanem konkrétan bezuhansz a párnák közé, és végre kialszod magad. A lelki regenerációhoz a sportolás adja legnagyobb löketet.

6. Keress új élményeket és célokat

Temérdek időd szabadul fel, amit a kezdeti réveteg tévénézés és céltalan téblábolás után érdemes hasznos dolgokkal tölteni. Most nem az jön, hogy carpe diem, hanem az, hogy az időfölöslegben találj magadnak új érdeklődési köröket, kezdj bele egy nyelvtanfolyamba, vagy tanulj meg ukulelézni. Minden perc, amit egy új készség elsajátításával töltesz, hozzáad a személyiségedhez és fitten tart lelkileg.

7. Hagyj időt magadnak

A lelkednek, az agyadnak és a szívednek is kell idő a történtek feldolgozásához. A matekozást felejtsd el, mert nincs ilyen aranyszabály, hogy az együtt töltött idő fele kell a továbblépéshez. A folyamatot a saját léptéked szerint vidd végig. Lesznek benne megtorpanások is, és néha akkor is rád törhet a fájdalom, ha már úgy érezted rendben vagy. Ez egy ilyen kusza folyamat, de megéri minden kis rezdülését megélned, mert a személyiséged még erősebb és kiforrottabb lesz tőle.